Bvc 8 månader

I morgon blir Meya 8 månader ❤

Idag var jag på BVC med henne och hon hade gått upp ca 500gr på 2 månader. Helt okey enligt BVC men vi diskuterade även om jag skulle sluta amma.

Ett stort beslut känns det som, men Eva-Karin lovade att ställa upp och stötta.
När jag väl bestämmer mig för att sluta så ska det bli tvärt. Känns hemskt samtidigt som jag får vara väldigt glad över att jag kunnat amma Meya fullt ut i 8 månader.

Men nu börjar hon bli stor och det är bättre hon äter mat och sover ordentligt på nätterna i stället. Och hon måste lära sig att det är mat hon ska äta.
Hon smakar på all mat, spottar inte ut, utan sväljer men sen försvinner intresset och hon vet att hon behöver inte äta mer för hon får ändå bröstet sen.

Vikt och längd
8620gr och 71,5 cm lång
Liten och nätt med andra ord.

Jag hade hoppats på att hon själv skulle börja äta mer mat så jag kunde minska amningen men det verkar inte som att hon vill det. Så nu kör vi den hårda vägen :(
Men vi väntar en vecka eller 2...



Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis till stora 8-månaders bebisen ;)

2012-11-27 @ 19:26:36
URL: http://Glittergardenskennel.se
Postat av: Filippa

Trodde det skulle vara större skillnad :) lejo vägde 9kg på 8 månaders kontrollen och var 70cm :)

Det kommer bli skönt när amningen är över och ni får sova! Kram

2012-11-27 @ 22:09:00
URL: http://fillies.blogg.se
Postat av: Gammelfarmor o gammelfarfar

---Grattis grattis lilla Meya----du börjar ju bli "stora" damen"------som sagt tiden går fort---
Kramar till er alla.

2012-11-28 @ 10:27:53
Postat av: Charliesfarmor

Grattis till Meya! Rekommenderar att sluta amma lite lugnt....Kramisar

2012-11-28 @ 22:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0