Ont

Mitt hjärta blöder och gråter..det gör så fruktansvärt ont i mig att se min lille pojke lida.
Han förstår inte varför han måste ta alla dessa sprutor och stick hit och dit hela tiden. Innan han får äta så måste han kolla blodsockret med ett stick i fingret och sedan är det en insulinspruta i magen som gäller. Hur förklarar man för en 3 åring att det är för hans eget bästa.

Och nu när sommaren är här och alla barnen och kompisarna äter glass och dricker saft.. På kalas? Lördagsmyset? Den där frukten eller kakan som det bjuds på?
En sak som är säker iaf, de Charlie inte får äta, det ska inte vi själva äta i heller. Det har vi kommit överens om här hemma.

Vi är trötta och matta, jag ska försöka få några timmars sömn innan jag beger mig till sjukhuset igen.. Det kommer att bli långa dagar, mycket att lära sig och framförallt att förstå sig på sjukdomen...



Kommentarer
Postat av: Malin

Klart de gör ont gumman. Det sista man vill är ju att ens barn ska behöva få uppleva något sånt här.. Ni är starka o kommer fixa detta.. Jag finns alltid för er om ni behöver nått eller bara vill prata. Lita på det och var inte rädd för att ringa min älskadevän <3 puss kram Malin o barnen ....

2012-06-04 @ 06:22:32
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Jessica

Usch..! Inget kul alls:( stackars liten. Men det kommer gå super bra för er. Till slut kommer ni leva i det och allt är som vanligt.. Styrke kramar.!

2012-06-04 @ 09:53:09
Postat av: Gammelfarmor o gammelfarfar

Vår lille prins----inte kunde vi väl ana att du skulle bli sjuk på detta viset----det är ju så orättvist men ni kommer att klara ut detta och vi hoppas att ni ska vara starka--det finns så mycket bra mat som lillprinsen säkert kommer att tycka om och ni också--värst är ju alla sprutor och stick som lillprinsen måste genomlida--men så småningom

vänjer han sig att detta måste ingå i hans dagliga rutiner.--- visst känns det ledsamt som förälder när något sådant händer--men lillprinsen kommer trots detta att få ett bra socialt liv vi

får hjälpas åt så gott vi kan-----det känns ju ledsamt för oss också----------------------------



Puss o kram lillprinsen och krya på dej

Kramar

Älskar er



2012-06-04 @ 15:43:09
Postat av: Erik & Mira

Så tråkigt,kan förstå hur ni känner er ingen vill att sitt barn ska bli sjukt. Men hur kom ni på det? Jag menar mer hur märker man att det är något fel. Erik har kommit in i en gnäll period får han inte som han vill bölas det hela tiden och man får ont i huvudet av bara att lyssna. Hoppas allt går bra nu och när ni kommer in i rutin ska du se att allt kommer gå mycket lättare. Styrke kramar från oss.

2012-06-04 @ 21:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0