Nappar..bappar..ouupppiiissss...

Vad man nu kallar det för...Charlie säger Oupiiss till nappen...

Jag är så jäkla trött på att höra tjatandet varje dag nu när jag går hemma med honom. Han tjatar om nappen från morgon till kväll så nu åker den bort... Eller inte nu närmare bestämt på tisdag.
Det ska bli skönt när det väl är gjort och han har kommit över den.

Han är över 2 år och jag känner att nappen bara finns där för att det har blivit ett beroende för honom. Jag ångrar att vi inte slutade med den när han var 1 år för då hade det gått lätt och smidigt tror jag..Nu lär det väl bli några dagar av rent helvete om jag gissar rätt..


Hur har ni andra gjort när ni slutat med napp till era små?

J
ag kommer att sluta rakt av ingen nedtrappning...Vi ska åka och köpa en helium balong...ni vet sån där som flyger upp i luften med nått roligt motiv. Sen ska napparna knytas på där och vi ska skicka upp dom till alla små bebisarna i himlen. Jag tror det kommer att bli en bra förklaring till charlie och att han själv får vara med och se när napparna flyger iväg..sen att han får en liten present efter...

Vi får väl se hur det kommer att gå..jag tror det blir mycket tårar och skrik om nätterna. Men jag har semester så jag behöver ju inte känna att jag måste sova direkt...





Bye bye nappar...Nu ska min kille bli stor..=)
Visst det skär i hjärtat men det är bäst för honom att att sluta..

Kan tillägga att han är grymt duktig med att använda sin potta. Idag blev det STORT i pottan..=) Så nu är han inte nån liten beis längre. Fast det lär dröja länge än tror jag innan vi vågar ta bort blöjan..en sak i taget men han gillar att kissa på pottan och gör det ett par gånger om dagen vilket jag är väldigt stolt över. Charlie är oxå stolt som en tupp när han kommer och visar upp vad han har gjort =)



Kommentarer
Postat av: Fam Ekelund

vi hänge napparna i ett träd och sen fick hon en present som stod i trädgården, vi sa att den skulle fågelbebisarna och hon köpte de rakt av. Paketen var förstås från fåglarna.



har inte haft någon värre abstinens med barnen, en liten stund på kvällen med Ella men hon somnade i min famn bara.

2011-07-08 @ 22:08:43
URL: http://familjenekelund.blogspot.com
Postat av: Rebbe

Tog Eriks nu för drygt en vecka sedan och en natt klagade han,vi sa att trollen i skogen tog dom :) När vi va i skogen va där stora gropar under träden och där bor trollen och dom tar nappar :) Dom glömmer snabbt han har inte nämnt det på flera dagar nu :)

2011-07-08 @ 23:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0