Sova hela natten...

Trötta föräldrar är inga glada föräldrar...
Trötta barn är inga glada barn..ja ni fattar poängen!


Charlie sover rysligt dåligt vissa nätter..dock inte alltid..men för det mesta känns det som att vi är vakna minst 3 gånger på natten..
Nu är han 1 år och det borde vara dax att sova hela nätter... Välling klarar han sig utan men nu vaknar han och vill sova hos oss istället. Drt får han mer än gärna göra...men det hade varit skönast om han sov i sin säng hela natten.

Så nu ploackar vi bort en middags vila och han får endast sova middag 1 gång om dagen. Den middagsluren kommer att hamna runt 12 tiden på dagen. Det kommer säkert att bli några kämpiga dagar..men förhoppningsvis kommer det att sluta bra.

Hur har ni andra gjort som har barn som är över 1 år?
Hur får ni dom att sova på nätterna?? Jag tycker att vi har prövat det mesta men inget tyckas funka..
Tips och råd motages gärna!

Ps: läs gärna mitt förra inlägg...


Kommentarer
Postat av: Malin & Tuva

Jag har samma problem som ni fast värre... Förstår precis hur ni känner. vi känner likadant och behöver också råd. Men vi får se om vi får de bra nu när de bara e en sovamiddaglur på dagen... Puss kram på er.

2010-05-18 @ 19:51:44
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Emma med théo och anton

men de kan vara bra att bara låta han sova en gång

2010-05-18 @ 21:27:02
Postat av: Rebbe & Erik

Erik sover runt 12,men ibland slumrar han till i soffan vid 5 ca och skulle det hända så får han max sova 30min sen väntar vi så han går 1h senare isäng så sover han hela natten:) Har en flaska välling i hans säng som han brukar ta men håller nu på att minska den månad för månad så den sackta men säkert kan försvinna.

2010-05-19 @ 22:19:10
Postat av: Pernilla

Gå in och läs tidigare i min blogg, där skriver jag om Theos rutiner och det har alltid funkat jätte bra! Man måste vara stenhård, det är tufft men man tjänar på det i längden. Theo slutade sova 2 ggr på dagen när han var 10-11 månader, mest för att vänja han vid dagisrutiner. Märker ju att om Theo har sovit 2 ggr på en dag så är det alltid mer gnäll när vi lagt han och det tar oftast längre tid innan han somnar. Så jag tycker absolut att du ska testa bara låta han sova 1 gång om dagen. Lägg han när han käkat lunch mellan 12-13 nån gång så blir det nog bra:)

2010-05-20 @ 07:57:21
URL: http://mammastheo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0