Förkyld...

Åh detta börjar bli drygt nu förkylningen går inte över..Jag hostar och nyser och snoret forsar..

Idag har vi iaf varit ute på en riktigt lång och härlig promenad. Vädret i morse var som vår..bara kort tid efter att Malin & Jag varit ute och gått så började det att snöa och blev helt grått och trist igen..Nu skiner solen åter igen...Konstigt väder!

Har även varit på BVC med Charlie på 10 månaders kontroll. Läkarundersökningen gick jättebra och han blev godkänd =)
Gått ner i vikt har han oxå gjort..hela 5 gram haha...
Så just nu är han 78cm lång och väger 11220 gr
Igår fick vi fara iväg till tandläkaren då Charlie har slagit av en bit av sin framtand..men det var ingen fara det hade bara tagit i emaljen som tur var. Så nu slipper man oroa sig för det oxå.

Ikväll bli det åter en kvällspromenad och även denna kommer att bli lång om jag får bestämma..=) Under dagen när jag har varit hos min mamma och gjort smörgåstårtor tills i morgon har det slunkit er en och en annan smakbit..och det känns ju inte alls bra nu när vågen äntligen visar mindre än vad den har gjort på många år. Snart är jag på -10 kilo..inte långt kvar nu..och när jag är nöjd så ska den visa -15 kilo...
Det är hårt men verkligen värt det. Jag har velat gå ner i vikt så himla länge men eftersom jag blev gravid med Charlie så kunde man ju inte tänka på vikten just precis då...



Nu ska jag mysa lite med familjen innan det är dax för promenad igen..


Kommentarer
Postat av: Rebbe & Erik

Medela försäkringsbolaget ang tanden för om det händer något sen får man inte ut om man inte anmält det. Stor gossen har blivit :) Ser han inte ut som en liten glytt mer;) kram

2010-03-02 @ 19:37:38
Postat av: Malin & Tuva ♥

Hej promenixkompisen. tack för alla trevliga promenad stunder idag... 3 timmar e inte illa. =) Fan va vi e grymma. =)

2010-03-02 @ 20:30:07
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Marianne Faderberg

Sebastian slog sina framtänder för 3v sedan o då sa dom till oss att anmäla det till försäkringsbolaget för framtida mén, då det gäller fram till dom fyller 18 el 20 år. Viktigt att göra det precis som Rebbe&Erik skriver.

Tråkigt med förkylningen, men så flitig du e till att va ute o gå så dör dina bakterier omgående :) duktiga du -10kg jättebra.

Kram <3

2010-03-03 @ 09:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0