sorgens dagar..

Usch vet inte om jag borde skriva egentligen..
Men jag vill dela med mig lite av vår fina ♥ Brunos sista stund i livet...
Mår fortfarande riktigt dåligt över att han inte finns med oss längre..
Jag undrar när sorgen lägger sig lite så man kan börja leva fullt ut igen. Just nu känns allt tråkigt, det är tråkigt att vara hemma att ständigt bli påmind att här inte finns nån Bruno längre..att aldrig mer få höra hans snarkningar, aldrig mer få se hans vackra ögon...aldrig mer få träffa honom.
Jag hoppas att han har det bra där han är just nu, att han äter oxfilé till middag varje dag och springer på en grön äng och leker med andra hundar...

Det som hände var att Bruno har varit hängig ett tag, inte velat äta så mycket och inte haft nån ork till nått, men han har ändå varit den gosiga hunden som sovit mest vilket han har gjorde så mycket hankunde i sina 4 år.
I söndags var hans mage väldigt svullen på ett konstigt sätt och jag oroade mig över vad det kunde vara. Efter många om och men bestämmde vi oss för att ta honom till djursjukhuset kl 21 på kvällen..
Första tanken var tarmvred för att magen var så stor, och det trodde personalen på djursjukhuset oxå.
Chrille bestämmde sig för att köra in med honom. Jag pussade adjö på Bruno och ett hugg av smärta sa mig att nått var väldigt fel.

Det dröjde ett tag innan Chrille skicka sms och berättade att det inte var tarmvred men att doktorn skulle kolla röntgenbilderna igen för att kolla så allt stod rätt till. Gud vilken lättnad det var att höra...Bruno hade ingen tarmvred värsta oron var över för tillfället.

Sen efter 30 minuter kom samtalet som förändrade allt...Bruno hade genomgått en undersökning då dom stoppat in en kanyl i magen då det visade sig att han hade massa vätska i buken. Ut kom blod...bara blod. En tumör som spruckit och vår stackars Bruno förblödde..
Bruno fick somna in direkt och ingen mer än Bruno själv tröstade Chrille genom att slicka på hans hand innan han somnade...

Igår var den värsta dagen...inget kunde få tårarna att sluta rinna, mina ögon blödde och mitt hjärta gjorde ont... så jävla ont gjorde det.
Brunos säng, koppel och halsband flyttades ner i källaren och det blev tomt i hallen..så tomt och så tyst!

Nu vill jag bara att all snö ska töa bort så att alla fina tass avtryck försvinner...jag ser tass avtrycken som går ut till bilen varje gång jag går ut..Brunos fina tass avtryck som ledde till döden..



Brunos hörna står tom utan sin korg..men på väggen sitter dom finaste bilderna vi har av vår fina Bruno ♥
Och ljusen är tända för att minnas vår käraste hund!




Kommentarer
Postat av: matilda och elise

blir tårögd när jag läser.. Tänker på er ! kramar ..

2010-12-07 @ 20:06:40
URL: http://flipo.blogg.se/
Postat av: Kirsi- mamma till Alex och lillebror Wiggo

Beklagar verkligen!!

Hoppas innerligt att Bruno har det bra nu, ni har gett han ett kärleksfullt hem det är det viktigaste <3

Kram på er!!

2010-12-07 @ 20:19:47
URL: http://fesi.blogg.se/
Postat av: Malin o Tuva <3

Klart han äter oxfilé och busar med andra vovvar. kanske han träffar någon trevlig fjälla med. vem vet. Men jag tror han har det bra.



Håller med matilda. Man blir så tårögd. Vi kommer alla sakna bruno. Älskade vovve.



tiden läker alla sår som tur är men ni kommer nog alltid sakna honom. men det blir bra till slut ska du se.



Massa kramar

2010-12-07 @ 20:49:57
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Filippa

Beklagar Martina!

2010-12-07 @ 21:05:23
URL: http://liamochvi.blogspot.com
Postat av: lovisa

fin header:)

2010-12-07 @ 21:12:09
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Charliesfarmor

Bruno var en toppenhund. Vi gillade honom jättemycket och jag kommer att sakna honom här i Brösarp! Han stormtrivdes uppe hos oss och jag hade räknat med att få ha honom mycket mera. Teckis bästa kompis är borta. Tråkigt när sånt här händer och det är sådana situationer som får oss att bli ödmjuka över hur bräckligt livet kan vara ibland.

KRAMAR till ER!

2010-12-08 @ 11:52:00
Postat av: Emma Viklund

Beklagar verkligen :( Här sitter jag i tårar!!! Hemskt då familjemedlemar ska lämna en, speciellt så hastigt :( Usch!



STOR KRAM

2010-12-09 @ 09:36:36
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Ulrica

gråter

2010-12-09 @ 20:52:56
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Tårarna kommer... Så fint skrivigt..

2010-12-10 @ 00:23:47
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: anna

fruktansvärt! den sorgen man känner när någon man älskar så mycket plötsligt försvinner är obeskrivlig.

för 1 år sedan förlorade jag min katt som jag haft i 22 år, visserligen var han gammal och han dog en naturlig död. men han var pigg och inget jag räknade med. jag trodde aldrig jag skulle bli mig själv igen. men nu står jag här och tänker på min katt varje dag än idag och får en tår i ögat för att han är borta. ... låt bara sorgen ha sin tid, försök inte sluta tänka på er fina bruno.. tiden kommer läka såren och tillslut känner du bara lycka när du tänker på er bruno.. <3 jag känner med dig!

2010-12-10 @ 13:00:52
URL: http://annona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0