börjar närma sig..

Ja dopet börjar närma sig med stooora steg nu. Mamma har fixat fina servetter till dopet, tårtorna har vi bestämmt vilka vi ska ha, bara fixa fina dekorationer till dom...sen måste vi ju bestämma allt annat som oxå ska göras, maten, hur dopet ska gå tillväga, prata med prästen.
Dopskål och kanna att hälla vatten har Charlies gammelfarmor fixat, kommer att bli så fint där nere vid ån. Hoppas innerligt att det blir fint väder bara. Annars vet jag inte riktigt hur det ska bli.. Kyrkan e ju bra då om det hade regnat men nu när vi valt bort den så gäller det att hålla tummar o tår för riktigt fint väde.

Förkylningen håller i sig än idag, men så länge jag inte har feber så känner jag mig rätt så pigg ändå. Har som tur är fått lite sovmorgon. Chrille tog Charlie i morse & steg upp lite tidigare så jag fick sova en timme till..så skönt ibland. Även om man bara går hemma om daganra så är sömnen ändå så viktigt för att man ska kunna vara pigg & glad...

I eftermiddag bär det av till BVC för vägning mätning och läkarundersökning. Ska bli så roligt att se vad Charlie väger just nu. Han har ju blivit riktigt stor på ingen tid alls. Trodde inte så små barn växte som ogräs.. men tydligen så gör dom det. Sist vägde han 5270 gr, det var för lite mer än 2 vecko sedan..
Igår kväll var vi oxå på BVC men det var mamma träff med babymassage och äntligen så låg Charlie helt stilla och bara njöt av att få massagen..Förra gången ville han inte ha nån så det vara bara att sitta och kolla på när dom andra mammorna masserade sina små barn.
Kram!


Charlie börjar likna pappa mer o mer för varje dag som går..

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad fin eran Charlie är=)

Vet inte om du kommer ihåg mig men jag ä Nathalies kompis, var hemma hos Robbans pappa när vi var där en kväll. Theos mamma;P

2009-06-16 @ 12:49:59
URL: http://mammastheo.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Vad duktig du är som orkar med dopet :)

Han äter bra Charlie hör jag!



Sv: Det var mysigt hihi..

2009-06-16 @ 16:05:55
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Jessica & Leia

Jaa, Leia växer så det knakar. hihi. Charlie är oxå stor ju.. Jaa vi måste ses snart. Fika kanske. :-) hade vatt mysigt hemma hos någon, länge sen nu. Barnbidraget kommer ju snart oxå. hehe.. ha de. KRAMAR

2009-06-16 @ 16:46:51
URL: http://curdidurdi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0